Mobbning

Hej,
Bakom varje människa och själ finns en eller flera ryggsäckar full av olika saker och jag tänkte dela med mig av en av mina ryggsäckar.
Det jag har valt att skriva om idag är mobbning.
Någonting som inte borde finnas enligt min åsikt, men som tyvärr finns och här kommer min story! 
 
När jag var 6år så började jag i en skola som inte finns idag längre, där började jag i en stor klass med 32 elever och en lärare(innan man märkte att jag behövde gå i en mindre klass). 
När jag började i den skolan hade man förväntingar om att man skulle vara populär och vara älskad av allt och alla,men så var inte fallet.
Jag var den tjejen som blev utfryst och mobbad dagligen, stod ensam i ett hörn på rasterna och såg på när alla andra lekte och hade kul.
Att bli kallad tjock,ful, få blickar och hånskratt och massor av andra grejer, gjorde så att man fick dåligt självförtroende och det som gjorde mest ont inom mig var när min mamma gick förbi och såg mig stå ensam i ett hörn.
Det spelar ingen roll hur många gånger vi hade möten eller pratade med rektorn men ingenting hjälpte, hade jag vetat då att det funnits organisationer som Bris och Friends då så hade vi såklart tagit hjälp av dem.
Åren gick och mobbingen fortsatte.
Jag försökte se glad ut när jag var i skolan men innsert inne så var jag bara ledsen och förtvivlad och hoppades på att det här en dag skulle ta slut. 
När jag började i högstadiet så hamnade jag i en bra skola och bra klass och mobbningen slutade kan man säga, det enda som pågick där var något skitsnack bakom ryggen men i övrigt var alla vänner med alla där och ingen blev utfryst och gymnasiet likaså. 
 
Eftersom jag har varit så utsatt för mobbad, så har det gjort att jag har jättesvårt att lita på människor och att hitta nya vänner och för en gång. 
Ser du någon som blir mobbad eller blir du själv mobbad?
Se till att våga sätta ner foten och säga stopp det räcker - det du/ ni håller på med är fan inte okej.
Framförallt se till att du får den hjälp du/ni verkligen behöver. 
 
 
 
// Tess 
Marika
2018-08-12 @ 22:27:00
URL: http://zulania.webblogg.se/

Mobbning är verkligen inte okej. Jag vet vad du har gått igenom.
Jag har själv blivit mobbad och har även svårt att lita på folk. Men jag är glad att jag har hittat några få vänner som jag verkligen litar på och älskar.

Jag finns här för dig i vått och torrt.

Kramar <3

Billy
2018-08-12 @ 22:29:46
URL: http://reseguide.webblogg.se/

En sak som jag tycker är knäpp, är att vuxna säger åt dem mindre att inte mobbas, och så förekommer mycket mobbning även bland vuxna. Mobbning oavsett Åldersgrupp är helt fel. Man blir så ledsen själv när man läser om andras erfarenheter.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tessansvardagsliv.blogg.se

I denna blogg kommer jag att blogga om mitt vardagsliv och ni kommer få följa med på en hel del aktiviteter.

RSS 2.0